X
تبلیغات
رایتل
 
سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 :: 11:57 ب.ظ ::  نویسنده : Saeed

بعد از رویت این اتومبیل اولین سوالی که در ذهن دست اندرکاران و حرفه ای
ها دنیای اتومبیل تداعی می گردد،این است که چگونه امکان دارند اتومبیلی را
که فوق العاده زیباست بتوان زیبا تر کرد............




برو ادامه مطلب>>>><<<<<>>>><<<<::....:::


بعد از رویت این اتومبیل اولین سوالی که در ذهن دست اندرکاران و حرفه ای
ها دنیای اتومبیل تداعی می گردد،این است که چگونه امکان دارند اتومبیلی را
که فوق العاده زیباست بتوان زیبا تر کرد.

همان اتفاقی که در مورد لامبورگینی مورسیه لگو روی داده است.

لامبورگینی توانسته با مهارت بسیار زیاد سقف دائمی مدل رویایی خود که
مجهز به پیشرانه 12 سیلندر با نیروی تولیدی 575 اسب بخار است(که این نیرو
به چهار چرخ منتقل میشود)را برداشته و آن را تدبیل به یک مدل کروکی نمیاد.

لامبورگیین مورسیه لگو رودستر که دو سال پیش به بازار جهان معرفی شد
در آمریکا با قیمت پایه 320 هزار دلار عرضه شد و در آن زمان گرانترین
اتومبیل جهان بود که البته هنوزم در صدر جدول گران ترین ماشینهاست.

((لوک دانکروولک))که سمت سرپرستی مرکز طراحی لامبورگینی رو عهده دار
است در مورد این اتومبیل اظهار می دارد که در طراحیه این اتومبیل کاملا
مسائل سنتی لامبورگینی دیده و رعایت شده و طح کاملا ایتالیایی است.

او در ادامه می افزاید که ما هیچ علاقه ای نداشتیم طرح این رودستر از انواع Retro

با نگاهی به گذشته باشد،و احیانآ یکی از مدلهای قبلی کمپانی را در ذهن
تدائی کند بنا بر این با اندکی دقت ملاحظه می کنید که طرح کاملا خالص و
ناب بوده به دور از هرگونه قطعات زینتی.



((دانکروولک))اعتراف میکند مه به عنوان طراح مدل مورسیه لگو برای
تبدیل ان یه یک نمونه کروکی و سقف بازشودچار مشکلات زیادی شد چراکه بدوآ
این اتومبیل قرار بود صرفآ با سقف ثابت عرضه شود.



او میگوید:

من علاقه چندانی به طراحی اتومبیل ای کورکی ندارم و حتی تا حدودی با
آنها بیگانه هستم و نظرم این است که زمانی که شما سقف اتومبیل را تبدیل به
مدل بازشو میکنید یعنی سقف قابلیت برداشتن پیدا میکند حفظ فضا و جذابیت
داخل آن کار مشکلی میشود پس میتوان از راه بهره جست.

یک اتومبیل کروکی را باید به نحوی ساخت که در نگاه اول نتوان تشخیص داد که این اتومبیل از نوع کروکی است.

برای انجام این کار میبایست زاویه خمیدگی شیشه بزرگ جلو به گونه ای
تغییر پیدا کند که شیشه پایین تر آماده و ارتفاع آن تا سطح زمین کاهش پیدا
کند.

ستونهای پنجره های تماما به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده که تا محفظه هوارسان موتور که در عقب است ادامه پیدا کند.





شبکه فولادی محافظتی یا RollBar که معمولا در تمامی اتومبیل ها کاملا
عریان هستند در این اتومبیل به هیچ عنوان به چشم نمیخورد و همانند آنست که
وجود ندارد.

وجود این شبکه فولادی محافظتی در اتومبیل کروکی الزامی این چرا که باعث جلوگیری از صدمه دیدن سرنشینان در هنگام معلق زدن میشود.

دو رول بار مورد استفاده از این لامبورگینی از آئودی A4 گرفته شده و در شرایط خاص فعال شده و از جای خود خارج میشنوند.

اما ببینیم سقف کروکی این ماشین چیست؟

این سقف قابلیت تاشو داشته و سازه آن از لوله های فلزی و بزرنت بوده و
بسیاری آن را تا حدودی مضحک میدانند به طوری که حتی لامبورگینی امیدوار
بود که هیچگاه موقعیت آن پیش نیایدکه آن را تولید کند.

کمپانی درمورد این مدل رودستر گفته زمانی که سقف پارچه ای آن بسته
است هیچ گاه سرعت آن را از 160 کیلومتر در ساعت بالاتر نبرید چرا که ممکن
است سقف پارچه ای کنده شده و به پرواز در آید !!!

البته این بدان معنا نیست که سقف پارچه ای در سرعت های پایین از
استحکام خوبی برخوردار است چون فضاهای خالی در اطراح پنجره های کناری به
میزان زیادی وجود دارد.



شاسی در مدل رودستر تقویت شده بخشی از آن براحتی قابل رویت است.

شاسی استاندارد این رودستر از جنس فولاد و شکل شبکه عنکبوتی است.

البته در صورت سفارش و پرداخت بهای اضافه تری معادل 4250 دلار میتوانید برای ان شاسی از جنس الیاف کربن سفارش دهید.

در پوشش موتور 12 سیلندر V شکل همانند مدل های میورای قدیمی دارای لولا در پشت است و بنابراین رو به عقب باز میشود.



سایر تغییراتی که در مورسیه لگوی رودستر به انجام رسیده عبارتند از اجزای داخلی کاملا قرینه که دو طرف را با پوشش چرم فرا گرفته









دیسک های ترمز در جلو و عقب بزرگتر شده و بر روی هر یک از دیسک های
جلو هشت پیستون ترمز جای گرفته اند و بلاخره لول های اگزوز کاملا جدید.



سایر تغییرات صورت گرفته دز آن چندان قابل مطرح کردن نیست.

تجربه رانندگی با آن واقعا فراموش نشدنی اس چون فقط برای اطلاع بد
نیست بدانید که برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت بدون در نظر گرفتن
آنکه چه دنده از گیرباکس درگیر خواهد بئود زمانی کمتر از 4 ثانیه نیاز
است.

گیرباکس آن 6 سرعته و بصورت دستی بوده و نحوه تعویض دنده ها به گونه
ای باورنکردنی سبک و راحت است ولی در عین حال سیستم گیرباکس E-Gear

با ده هزار دلار اضافه قیمت برای آن پیش بینی شده که فاقد کلاج است و بسیاری از مشتریان این سیستم رو ترجیح داده و انتخاب می کنند.

میزان چسبندگی اتومبیل به سطح مسیر حرکت فوق العاده خوب است و به ندرت دچار انحراف میشوند.

طراحی متناسب بدنه و ضریب سختی آیرودینامیک و ارتفاع ماشین و توزیغ مناسب وزن بین اکسلها و بلاخره لاستیک خوب big grin



در مورد این اتومبیل فقط یک شکایت عمده وجود دارد و این این است که شیشه بلند جلو به نظر می رسد که بسیار پایین است.

به طوری که بعضا اتفاق افتاده که در حین حرکت چند خورده سنگ از زیر
تایرها جدا شده و با پیشانی رانند برخورد کرده است بنابراین توصیه میشود
افراد بلند قدی که قصد انتخاب این لامبو را دارند در حین رانندگی کلاه
ایمنی بر سر بزارند. big grin

کمپانی لامبو در سال 2004~2005تعداد 400 دستگاه مدل مورسیه لگو را که نیمی کروک و رودستر هستند تولید کند.

قیمت پایه در سال 2005 319250 دلار

قیمت با تجهیزات کامل 332875 دلار

نگاه گذری به مشخصات فنی:

موتور 12 سیلندر V شکل با زوایه 60 درجه تمام آلومینیمی و دارای چهار سوپاپ در هر سیلندر و دو میل سوپاپ در بالا

حجم دقیق موتور 6192 سیسی

حداکثر نیروی تولیدی اسب بخار در دقیقه 575/7500

حداکثر نیروی تورک 650 نیوتن بر متر در 5400 دور در دقیقه

گیرباکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته بدون کلاج

جنس بدنه فیبر کربن + استیل

وزن خالص 1650 کیلو

شتاب از صفر تا 96 کیلومتر 6/3 ثانیه

و این همه مشخصات دقیق این ماشینsadهرجاش سوالیه بگید توضیح بدم)

عمومی:

Type : Lamborghini Murciélago Roadster

Years built : 2004 - 2006

Production : Estimated production for 2005 was 300 units

Chassisnr. :n.a.

Presentation :March 2004 Geneva Auto Show

Type of car : Two door convertible, two seater barchetta, horizontally hinged doors

Designed by :Luc Donckerwolcke

Built by :Automobili Lamborghini SpA

ابعاد:

Wheelbase :2665 mm

Overall length :4580 mm

Overall width :2058 mm

Overall height :1068 mm (42.0 in) with r-top, 1132 mm (44.6 in) without r-top

Front track :1635 mm

Rear track :1695 mm

Ground clear. :135 mm

Front overhang :n.a

Rear overhang :n.a

Weight :1650 kg

Distribution : 42 / 58 %front / rear





Structure :Tubular frame made from high-strength steel alloy with carbon fibre structural sections

Body :Carbon fibre and steel

Suspension :Independent front and rear double wishbones, anti-roll
bars, anti-dive and anti-squat, electronic self-adjusting shock
absorber system (FSD) with manual and automatic control

Brakes :All wheel Brembo, power vacuum H system with ABS and DRP,
aluminium alloy callipers with 8 cylinders (front) and 4 cylinders
(rear)

Front :380 x 34 mm

Rear :355 x 32 mm

Steering type :Power-assisted rack and pinion, 3.5 turns lock to lock

Turning circle :12.55 m 41.18 Ft

Front tyre size :245/35 ZR 18

Rear tyre size :335/30 ZR 18

Type :Pirelli P ZERO 'ROSSO' with asymmetric unidirectional tread

Front rim size :8.5 x 18 inch

Rear rim size :13 x 18 inch

Type :Monoblock �Hercules�

Mirrors :External mirror with electrical closing and heating system, internal mirror with anti-blinding system

Rear Spoiler :Electronically controlled, activated at 130 Km/h (first step) and at 220 Km/h (second step)





Type :V-12 60 degree, light-alloy block, mid mounted (longitudal), permantent four-wheel drive with viscous traction system

Distribution : Dual overhead camshafts

Main bearings :7

Cyl. Capacity :6192 cc

Bore & stroke :87 x 86.8 mm

Intake system :Electronically controlled variable geometry, 3 modes

Valve gear :DOHC, 48 valves, intake and exhaust variable valve timing, electronically controlled

Compr. ratio :10.7:1

Max. power :580 PS (426 kW) at 7500 rpm USA only : 575 HP (426 kW) at 7500 rpm)

Max. torque :650 Nm at 5400 rpm

Cooling system:Two water radiators and oil cooler, variable geometry air inlet system (Lamborghini VACS)

Emission contr.:Catalytic converters with lambda sensors

Ignition :Electronic with integrated injection

Plugs :n.a.

Electr. system :12 V

Alternator :n.a.

Engine mgm system :Lamborghini L.I.E. with individual static
ignition, multipoint sequential fuel injection, drive-by-wire system,
traction control system and OBD system

Fuel type :Unleaded 95 R.O.N.

Fuel cons. :City : 32.6 l/100 Km (9 mpg, e-Gear 10 mpg), Highway : 15.1 l/100 Km (13 mpg, e-Gear 15 mpg)

CO2 :500 g/km

Lubrication :Dry sump





Type :Lamborghini six-speed + reverse manual all-synchromesh

Optional :Robotized sequential e-Gear system with actuation by paddles on the steering column

Clutch :Dry-single plate with reduced pedal load

Disc diameter :272 mm

1st gear ratio :2.941:1 Max. speed : 100 Km/h (62 Mph)

2nd gear ratio : 2.056:1 Max. speed : 143 Km/h (89 Mph)

3rd gear ratio :1.520:1 Max. speed : 195 Km/h (121 Mph)

4th gear ratio :1.179:1 Max. speed : 253 Km/h (157 Mph)

5th gear ratio : 1.030:1 Max. speed : 291 Km/h (181 Mph)

6th gear ratio : 0.914:1 Max. speed : est 320 Km/h (200 Mph)

Rev. gear ratio :2.529:1 Max. speed : n.a.

Final drive ratio :2.53:1





Top speed :Over 320 Km/h (200 Mph) depending on aerodynamic configuration



0 - 100 Km/h :n.a.

0 - 200 Km/h :n.a.

0 - 300 Km/h :n.a.

Standing Km. :n.a.

1/4 Mile :n.a.



Capacities :



Fuel :100 Lt

Engine oil :12 Lt.

Cooling system :15 Lt


سربلند باد ایران همیشه سر افراز


جوونســرا=از هر دری سخنی!!!!!!!!!
دانستنیها.عکس و بازی و آهنگ و هزاران چیز دیگه در جوونسرا
آمار وبلاگ
تعداد بازدیدکنندگان: 28131