X
تبلیغات
رایتل
 
سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 :: 12:53 ق.ظ ::  نویسنده : Saeed
تاریخچه ی بازیهای کامپیوتری


منبع
بخش اول- سرچشمه ها
بازیهای ویدئویی امروزه از دو منبع سرچشمه میگیرند، که یکی از انها ماشینهای سکه ای هستند. ماشینهایی که بصورت نیمه مکانیکی کار کرده و با انداختن سکه در انها میتوانستید از انها استفاده کنید. JukeBox که در سال 1948 به یکی از این ماشینهای مهم و معمول تبدیل شد مثالی برای این سرچشمه است.

تاریخچه ی بازیهای کامپیوتری


منبع
بخش اول- سرچشمه ها
بازیهای ویدئویی امروزه از دو منبع سرچشمه میگیرند، که یکی از انها ماشینهای سکه ای هستند. ماشینهایی که بصورت نیمه مکانیکی کار کرده و با انداختن سکه در انها میتوانستید از انها استفاده کنید. JukeBox که در سال 1948 به یکی از این ماشینهای مهم و معمول تبدیل شد مثالی برای این سرچشمه است.


نمای بیرونی

نمای درونی جیکو باکس

اما قبل از آن، PinBall را نباید از یاد ببریم.
صنعت ماشین پینبال در سال 1932 با تولید ماشین Baffle Ball که توسط David Gottlieb به این عرصه وارد شده و به حدی گسترده شد.


یک ماشین پینبال

با جنگ جهانی دوم، این ماشین وارد ژاپن شد. شرکتهایی مثل Michael Kogan آنرا در این کشور گسترش دادند.
این شرکت یک شرکت یهودی بود که تجارت دستگاههای سرگرمی سکه ای را جهان گسترش داد.
شرکتهایی مثل Sega Enterprice نیز کار خود را با ساخت دستگاههای سکه ای شروع کردند.
بازیهای این دستگاهها جزء اولین بازیهای اکترونیکی بودند.

همچنین کشورهای ایالات متحده، آلمان و انگلیس نیز بین سالهای 1937 تا 1945 اولین کامپیوترهای الکترونیکی را طراحی کردند که میشود بعضی از مصرفهای انها را در این جرگه به حساب آورد.

اولین بازی الکترونیکی شناخته شده دستگاه Cathode-Ray Tube نام دارد که در سال 1948 توسط Thomas T. Goldsmith Jr. and Estle Ray Mann تهیه گردیده است.
این دستگاه از vacuum tubes استفاده میکرد و برای شناخت و هدفگیری هدفها به کار میرفت که در نوع خود پیشرفت بزرگی به حساب میرفت.

برنامه هایی همچون Christopher Strachey و OXO نیز جزء اولین برنامه های سیمولاتور کامپیوتری بودند.

با این حال، اولین بازی واقعی کامپیوتری در سال 1958 و در تکنولوژی Oscilloscope تهیه شده است. William Higinbotham، این بازی را تهیه نمود و نام ان Tennis For Two بود.
این بازی در لابراتوار Brookhaven National Laboratory به نمایش گذاشته شد. این بازی به صورت 2 نفره و بسیار ساده بود. نفر اول باید یک زاویه را انتخاب کرده و با کلید انرا به سمت دیگر بیندازد و نفر دوم نیز همینکار را نجام دهد.


Tennis for Two

این خواستگاهها با اینکه نقش بسیار بسیار مهمی داشتند و جهت گیری اصلی بازیهای کامپیوتری را در دست گرفتند، اما هیچ کدام یک بازی کامپیوتری رسمی نبودند.



جوونســرا=از هر دری سخنی!!!!!!!!!
دانستنیها.عکس و بازی و آهنگ و هزاران چیز دیگه در جوونسرا
آمار وبلاگ
تعداد بازدیدکنندگان: 28167